Thursday 9 May 2013

PABILA RESULT UITM KELUAR



Result UITM telah pun keluar semalam.Topik ni adalah yang paling hangit dibincangkan dan diperdebatkan semalam,terutamanya di facebook.Tak sampai seminit,ada je yang update status.Tapi,x kurang jugak soalan yang amatlah popular semalam adalah:

1.Amacam result,ok?
2.Eh,ko dekan kan?
3.Ko bg taulah dulu,baru aq bg tau..*ni org yg suka main tarik tali.Last-lastnya,sape yg kalah dulu ya??

Actually,result ni dah boleh cek kat email masing2 bila jarum pendek jam tu menujukkan tepat ke angka 4 pagi,tak payah nak tunggu pukul 9 pagi pun.Tapi,apakan daya.Tak de kejela aku nak bangun pukul 4 tu semata-mata nak tahu result tu.Takut sat g,dah tahu tak boleh tido pulak.

Kalau nak cakap pasal perasaan tu,gerentila sume yang tengah tunggu result mereka pasti akan rasa cuak+takut+sedih+sakit perut+rasa nak demam+pening2 lalat dan banyak lagila songehnya.Betul x??

Contoh macam aku,pukul 7.30 pagi dah terpacak dah line wifi aku.Ape lagi,wifi aku pun pecut laju dianya line.Memang happyla kalau nak main internet pun.Tiba-tiba adala pulak kawan habak mai kat cek,katanya dah boleh tahu dah result aku tu.

Selepas 5 minit tercengang sorang2 depan laptop,aku pun pikir.
“Laaaaa,yang aku nak bukak cepat sangat ni,buat pe??Karang kalo result macam tetttttttttt,habis spoil mood satu hari.” Padahal time tu memang dah bukak dah email.Cuma tak tekan klik je.

Selepas sejam asyik memikirkan patut bukak ke tak dan meluahkan perasaan itu di twitter dan jugak atas dorongan kawan2 seperjuanganku,diberanikan jugakla bukak.

Eh,kejap!Nak cerita sikit peel aku b4 bukak tu.

Dalam otak ni,dah terbayang2 dah,mcm mana kalo kena repeat paper??Macam mana kalo pointer memang kaw2 teruk??Macam mana??????

Selepas banyak sangat kepulan2 awan tu berlegar2 di kepala,aku nekad nak hapuskan awan2 tu.Apa pun yang terjadi,we have to face it,not facebook it.
Dengan nada bismillah,email tu pun di klik….
Dan,aku???


MACAM TAK PERCAYA  yang aku LULUS semua subjek.Syukur Alhamdulillah.Walopun x dela perkataan dekan tu dalam kamus hidup di SEM 1 ngan 2 nih,tapi,aku tetap bersyukur yang aku tak payah repeat paper yang menyeksakan otak dan badan tu.^.^

Tiba2 teringatla pulak time exam tu, setelah kehidupan tak berapa nak betul selama 2 minggu tu,dan hampir menjadi zombie mahupun mata seperti panda,aku dan teman2 berjuang,akhirnya membuahkan hasil lebih drpd yg kami harapkan.Kepada rumet kiut miut aku malin, hanis, aku tak boleh nak lupa time kita sume tak cukup tido,tido atas lantai macam askar kena tembak,Kopi Wanis dan kopi sahabat sejati kita,mandi macam x mandi dan cicah biskut Munchys (betul ke ejaan tuh? ^^,) .Miss that time..





So,setelah tahu result sendiri,kawan2 yang lain pun mulalah update status di facebook tu.Banyak jugak kawan2 aku yang  jadi dekan.Tahniah diucapkan.Tak kurang juga kepada yang hamper menjadi dekan which is 3.49.Sayang tu memangla sayang.Maunya x fruss menonggeng.Nasihat aku kepada mereka2 ni,kita janganla anggap result tu teruk,cuba think dr sudut positive.Mungkin nila hikmahnya supaya kalian akan jadi lebih gigih pada sem yang akan datang.

Mereka yang berjaya mendapat dekan, kerana mereka telah berusaha dengan gigih dan mereka memang layak mendapat keputusan seperti itu.

Jadi,kepada yang kurang berjaya,janganla berputus asa.Anggaplah ianya sebagai hikmah dan pengajaran kepada diri kita ni supaya next sem  kita akan belajar lebih bersungguh2 demi menuntut ilmu Allah ini.

Wasalam..




5 comments:

Cikpijaaa said...

congrats ya. teruskan usaha ya adik :)

Dahlia Daffodil said...

thniah ye awk! ^^,
sma la dgn sy pn..x dpt mrasa dekan sem ni.

Anonymous said...

walaupon suka makan budu result bagus...rahsia budu terserlah..

Athirah ♥ said...

Thanks kak2 semua :)

Unknown said...

Tahniah..usaha dan doa tangga kejayaan...