Monday, 30 April 2012

MAKTRIK OR UPU?

olla there ! pening pening.. hemmppphh.. aku sendiri tak tahu ape matlamat aku neh. aku dapat tawaran ke matrik.. tapi aku tak tahu nk pegi atau tak.. sebab dapat matrik kat labuan.. jauh tuu. huhu.. adoi laa.. dah lah aku tak yakin aku dapat kejar tak apa yang di belajar kat sana nanti.. mesti kena belajar laju2.. walhal otak aku ni macam siput je.. lambat tangkap.. uwaaaaa!!! lepas dapat tawaran matrik aitu, tinggi harapan nak masuk maktab.. jeng ! jeng ! jeng ! 'Maaf, anda tidak tersenarai ...' . . laa.. aku tak dapat maktab rupanya.. huhu.. musnah harapan aku nak jadi cikgu.. huhu.. terpaksa lah aku tunggu tawaran ke upu pulak.. harap2 lah dapat.. kalau tak dapat, hemphh.. alamtnya terpaksa lah pergi matrik.. sebenarnya aku nak sangat2 masuk matrikulasi.. tapi aku takut menyesal sebab takut tak boleh pergi dengan subjek nanti. maklumlah aliran sains.. susah baa.. adoi laaaaaaaaaaa... pening ! pening ! pening ! nasib baik ader suria cinta.. dapat jugak chillax aku punya main brain nih.. k lah.. salam :*


4 comments:

ctm said...

yakin je dgn ape yang kita minat. insyaAllah bila da ada minat, semangat nak belajar tu pon ade :)

Azee Hana said...

peluang tu dah dapat masuk matrik..beljar betul2,,iallah boleh carry..jangan risau..mane tau lepas matrik,,boleh sambung degree pendidikan,,lagipon,matrik 1 tahun,,jimat masa dekat situ..ni cuma pandangan..=)..buat la ape y terbaik..=)

♥ I'm Tira ♥ said...

ctm : thanks for the advice.. memang betol tu.. tapi keyakinan tu yang tak tahu ke arah mana.. entah lah... susah nak fikir lagi..

azee : kite memang bersyukur sbb dapat tawaran ke matrik. semangat dah ade nak blaja betol2.. tapi takut nyesal x leh carry on.. sbb spm pun dapat minima je nk ke matrik.. apepun, pandangan yang jauh.. kite suke :) insyaAllah, kite buat yang terbaeekkkkk :D

Cik Yeanna said...

sama la! saya pun dapat matrikulasi kat Labuan juga..
yup, saya pun tak yakin juga nak masuk matriks, sebab takut tak boleh carry..:(

good luck! ^^