Monday 20 February 2017

First of all, alhamdulillah


Alhamdulillah.. sebb baru td aku telan 2 slices pizza hahah.. Mak sdara aku dtg rumah dgn sekotak pizza.. sebenarnya tu utk tok ayah.. aku pun grab la satu.. habis satu tambah satu lg kahkah.. 

lps makan, tok ayah selsai sesi bukak gigi palsu dia tu, terus dia pegi ruang tamu.. aku dah agak citer apa yg dia tunggu.. Tu haa cite hantu wan peah.. keluar je si wan peah tu dgn tiga org laki tu asyik sengih je.. aku pulak tergelak kecil bukan sbb cite dlm tv tu, tp lucu la tgk tok ayah sengih tanpa gig.. mcm baby.. kihkih.. 

Abis je cite tu, tok ayah bangun terus masuk bilik.. Nak masuk tido la tu.. aku pun masuk bilik laa.. haiipp x berani jugak aku sorang2 kat ruang tamu.. kang x pasal2 wan peah lain teman aku.. hishh meremang bulu kalau terbayang.. aku ni bab2 imagine mmg terer.. awal betul masuk bilik.. awl masuk bilik, jd x tahu dh nk buat ape.. tu yg rajin menaip entry ni.. 

haa tu iklan ja tu.. sbnarnya aku nk share psal result uitm yg bru dpt smlm. sbnarnya member aku yg lain dh lama blh tgk result dr hari khamis lg.. aku punya la debar2 nk tgk masa jumaat tu.. sbb actually rasminya keluar result hari jumaat.. tp ada je yg blh tgk dh through app lumos.. ye laa bukak fb penuh post tntg result, bukak twitter pun sama.. yg kecoh2 tu of kos lerrr yang dpt result power.. yg x power mcm aku ni silent reader la jwb nyaa..

sifat dengki dh dtg dh ni.. dh lali dh.. sbb org yg sama je yg kecoh2 nak post tu.. bukannya apa, kesian la those yg dpt result ckup2 mkn, apatah yg repeat.. i feel you babe! 

hari yg sama, pukul 1.35 pm , ting! . ada org bg salam kat noti aku.. salam yg aku akan jwb penuh dgn debaran.. sejuk tangan woi! RESULT!!!! OH NO!! sbnarnya aku x tau pun hari tu keluar result.. ye laa aku bukannya bukak sgt fb twitter bagai tu.. 

mcm2 dah aku pikir time tu.. mcm mana kalau aku repeat? mcm mana kalau aku x mencapai target? haihh tak sanggup dh nak masuk kls junior.. jumpa pulak lec sama.. mmg kena perli abis! 

mcm2 doa aku baca,. jgn sampai aku bukak al quran.. haha x de la sampai tahap tu.. aku tak kan bukak emel senang2 mcm tu.. chewah! result je pon(sedapkan hati).. aku bukak browser, and masuk website uitm student portal.. aneh.. takde pun examination result terpampang kat skrin.. tp emel sampai je.. makin keliru dibuatnya.. aku bukak bil, ceh! ada hutang rupanya.. 

hutang apa ntah , yuran aku dh byr awal2 sem lg kot.. nasib 20.00 hinggit.. aku byr sendiri keesokannya.. kalau ratus2, haih tpksa mintak ngan abah la.. konfirm2 tahu result dh keluar.. dlm 2 hari jgk la proses .. ahad iaitu kelmarin, sdg baring2 dlm bilik, member aku si hoho call.. ribut xde, angin xde, tetiba call.. ada bnda la tu.. xde bnda, dia xkn cari aku.. fhm sgt dh.. dia bgtau result dh blh cek.. tu je la.. debaran aku yg hari jumaat tu dtg lagi.. debaran dia tu mengalahkan tggu giliran utk presentation.. 

aku tenangkan diri, tarik nafas dlm2, tadaaaa!


Alhamdulillah.. Syukur.. ada je subjek yg buat aku frust, tp xpe la.. ni pun dh syukur sgt2.. cgpa pun naik.. tu je aku harapkan.. berbaloi laa repeat.. hahah. thanks sir sbb motivate kami utk repeat wlaupun sir psycho skit hahah.. ampon sir.. 

selesai sudaa debaran aku.. bru la aku dpt jwb salam uitm, waalaikumsalam.. tp mcm sedih aa org lain ada satu sem je lg, hmm .. redho la athirah.. rezeki kau lain.. tu rezeki diorang.. okayy nk layan muvi,, selamat malam readerss :)

7 comments:

Seorang Syed said...

Tahniah dapat keputusan yang cemerlang! hehehe btw saya singgah sini sambil follow blog awak eh. cantik blog ni. jemput melawat blog saya jika berkelapangan :)

Nour Adieb said...

wahhh, tahniah NA. berdebarkan nak tngk result tu 😱 kalau result nak keluar, mmg akan ada org yg tetiba contact kita semata2 nak tau result kita camna. sy pon dah lali dgn keadaan camtu. btw, teruskan usaha. semoga dipermudahkan jalan menuntut ilmu 😄

Athirah ♥ said...

@Seorang Syed sama-sama. tak cemerlang mana pun. tp syukur. done follow jugak. suka baca entry awak.

Athirah ♥ said...

@Nour Adieb debaran tu xleh nak luah haha. tu la dh lali sgt jenis cenggitu. lps tau , terus hilang lagi haha adoiyaii.. semoga urusan awk jugak dipermudahkan :)

Lea Azleeya said...

wahh tahniah...

dtg sini follow dan lepak seketika di sini.. :)

Ana Fatihah said...

Alhamdulillah, tahniah ye. :)

orked said...

comel blog awak.. teringat zaman saya muda-muda dlu huhu